Newsy

Edukacyjnie o: „W głowie się nie mieści 2”

Jak zrozumieć nastolatka?

Czy Twoi podopieczni pamiętają Riley, główną bohaterkę hitowej animacji Disneya i Pixara „W głowie się nie mieści”? Jeśli tak, mamy świetną wiadomość – kontynuację przygód sympatycznej dziewczynki, a także zamieszkujących jej umysł emocji, można zobaczyć już w Multikinie! Dlaczego naszym zdaniem to obowiązkowy seans nie tylko dla młodych widzów, ale także nauczycieli i wszystkich osób pracujących z młodzieżą? Sprawdź kilka argumentów!

Posłuchaj, co o filmie mówią nauczyciele, edukatorzy i eksperci:

Riley nie jest już małą dziewczynką. W drugiej części bohaterka kończy 13 lat i mierzy się z pierwszymi zmianami związanymi z dojrzewaniem. Stawia też czoła nowym problemom. Zmiana szkoły i środowiska, nawiązywanie nowych przyjaźni (i coraz trudniejsze pielęgnowanie dawnych relacji), a do tego wszystkiego wielkie sportowe ambicje i chęć dostania się do drużyny hokejowej to jednak niejedyne wyzwania, które pojawią się przed Riley. Prawdziwa rewolucja rozgrywa się bowiem w jej umyśle, który został opanowany przez nowe emocje… Czy Obawa, Wstyd, Zazdrość i Nuda przejmą całkowicie kontrolę nad Riley? Czy zostawią choć trochę przestrzeni pozostałym emocjom: Radości, Smutkowi, Strachowi, Złości i Odrazie?

W głowie się nie mieści 2” to animacja, która w przystępny sposób obrazuje mechanizmy przemian, którym podlega kształtująca się dopiero tożsamość osoby u progu dojrzewania. To także film, który może być wstępem do bardzo ważnej rozmowy z młodymi ludźmi o trudnych emocjach, które pojawiają się w tym czasie. Dlaczego wszystkie nasze uczucia są naturalne i potrzebne? Dlaczego lepiej się nimi zaopiekować niż próbować je tłumić lub wypierać? Seans „W głowie się nie mieści 2” ma szansę otworzyć młodych ludzi na rozmowę na wspomniane tematy (która, w obliczu zatrważających statystyk mówiących o narastającym kryzysie zdrowia psychicznego wśród dzieci i młodzieży, wydaje się szczególnie ważna).

Jakie wartościowe tematy znajdziesz w „W głowie się nie mieści 2”?

Dojrzewanie na ekranie. Część młodych widzów z pewnością będzie mogła utożsamić się z Riley. Przemiany, którym podlega bohaterka (zarówno fizyczne, jak i psychiczne) mogą okazać się bliskim im tematem. Huśtawka nastrojów, drażliwość, doświadczanie zupełnie nowych emocji – animacja pokazuje, że wewnętrzny chaos, który często towarzyszy okresowi dorastania, może okazać się dla nastolatka trudny i przytłaczający. To naturalne, że w tym czasie młoda osoba może czuć się zagubiona. Seans „W głowie się nie mieści 2” może okazać się wartościowym narzędziem, które nie tylko pozwoli młodym osobom lepiej zrozumieć procesy przemian, jakich doświadczają, ale także pomoże im otworzyć się na rozmowę o własnych doświadczeniach.

O przyjaźni i presji rówieśniczej. Burzliwym metamorfozom związanym z dorastaniem podlega nie tylko sama bohaterka, ale również jej relacje z rówieśnikami. W trakcie pobytu na obozie sportowym Riley stara się zaimponować grupie starszych koleżanek z drużyny hokejowej. Próbując wywrzeć na nich jak najlepsze wrażenie, dziewczynka udaje kogoś, kim tak naprawdę nie jest. Na dalszy plan schodzą także jej przyjaciółki z lat dzieciństwa… Czy Riley odkryje, jak być naprawdę lubianą? Młodzi widzowie dowiedzą się o tym w trakcie seansu, który swoim pozytywnym przesłaniem ma szansę zachęcić ich do rozwijania samoakceptacji i… bycia po prostu sobą, w kontrze do presji wywieranej przez grupę.

Akceptacja trudnych emocji. Po co nam Obawa, Wstyd, Zazdrość i Nuda? A czemu służą nam Smutek, Strach, Zazdrość i Odraza? Czy odczuwanie tych emocji jest zawsze przyjemne? A jeśli nie – to dlaczego nie warto próbować wepchnąć ich gdzieś do ciemnego sejfu (tak jak w pewnym momencie zrobiły to nowe emocje, które przejęły panowanie nad Riley)? Być może największą wartością „W głowie się nie mieści 2” jest pokazanie, że każda z emocji ma swoją funkcję i jest równie ważna. W nawiązaniu do seansu warto będzie omówić wspomniane zagadnienie z młodymi widzami po projekcji filmu. Zachęcamy, by skorzystać w tym celu np. z mapy emocji, która będzie wsparciem w identyfikowaniu i nazywaniu uczuć.

Chcesz zamówić seans „W głowie się nie mieści 2” dla swojej grupy? Skontaktuj się ze specjalistą ds. kluczowych klientów.